Prague Economic Papers 2001, 10(2) | DOI: 10.18267/j.pep.173
On educational attainment in transition economies
The paper examines various indicators of educational attainment in transition countries. Both quantity indicators, such as average years of schooling, percentage of no schooling, and adult literacy rates, and quality indicators, such as pupil-teacher ratios, dropout rates, and repetition rates are taken into account. These indicators are compared among transition countries and developed and developing countries. In addition, developed transition countries are compared to less developed transition countries.
Klíčová slova: transition countries, education
Zveřejněno: 1. leden 2001 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.
