Prague Economic Papers 2001, 10(2) | DOI: 10.18267/j.pep.173

On educational attainment in transition economies

Petr Duczynski

The paper examines various indicators of educational attainment in transition countries. Both quantity indicators, such as average years of schooling, percentage of no schooling, and adult literacy rates, and quality indicators, such as pupil-teacher ratios, dropout rates, and repetition rates are taken into account. These indicators are compared among transition countries and developed and developing countries. In addition, developed transition countries are compared to less developed transition countries.

Klíčová slova: transition countries, education

Zveřejněno: 1. leden 2001  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Duczynski, P. (2001). On educational attainment in transition economies. Prague Economic Papers10(2), . doi: 10.18267/j.pep.173
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.